|
|
2000
m. vasara, Nr. 6
|
|
GYDYTOJAMS UŽ GYVYBĘ
Asta LESKAUSKAITĖ
PLANUOTOS TĖVYSTĖS ORGANIZCIJA - FILANTROPIJA
AR MANIPULIACIJA?
Viena didžiausių krizių, kurias netolimoje ateityje patirs krikščionybė,
tai šeimos ardymas, vykdomas sveikatos apsaugos ir šeimos planavimo
programų sudarytojų. Į tai dėmesį atkreipia tik nedaugelis pavojų suprantančių
žmonių. Sveikatos apsaugos reforma lemia tai, kad nyksta ilgą laiką krikščionims
buvusios šventos vertybės. Eutanazija, abortas, vaikžudystė, kontracepcija,
sterilizacija ir eugenika tai svarbiausi ginklai kovojant prieš gyvybę
ir šeimą. Prisidengdami organizuota globa, šeimos planavimu, prevencine
medicina, vaikų sveikatos apsauga, darbdavių ir vyriausybės apmokama sveikatos
apsauga, jau daug dešimtmečių kultūrai įtaką darantys verslininkai ir
Vyriausybės atstovai įgyvendina ir skatina sveikatos apsaugos mirties
kultūrą. Vadinamosios planuotos tėvystės šalininkai šioje nukreiptoje
prieš šeimą veikloje gudriai pasinaudoja sveikatos apsaugos motyvu. Šiandieninę
sveikatos apsaugos sistemą kuriantys žmonės tai neaiškiais būdais naudos
siekiantys konsultantai ir draudimo kompanijos, neįvardyti anoniminiai
vyriausybinių užduočių vykdytojai o taip pat planuotos tėvystės padaliniai
pasaulyje. Tarptautinė planuotos tėvystės federacija (IPPF, International
Plan Parenhood federation) įkurta 1914 m. Margaritos Sanger iniciatyva
(JAV iki 1926 m. vaisingumo kontrolės judėjimas kaip reikiant įsibėgėjo.
Antrojo pasaulinio karo metais jo plėtra pristabdyta, tačiau 1960-aisiais
šis judėjimas vėl atsinaujino ir tebėra plečiamas lig šiol). Tarptautinė
planuotos tėvystės federacija įtikinėja vyriausybes kurti nacionalines
šeimos planavimo programas, kontroliuoti žmonių skaičių pasaulyje ir t.
t. Norint suprasti, kokie yra tikrieji federacijos tikslai, reikėtų arčiau
pažvelgti į jos įkūrėjos Margaritos Sanger gyvenimą ir veiklą.
Margaritos SAnger gyvenamoji aplinka ir filosofija
Margarita Sanger 1879 metais gimė JAV Niujorko valstijoje, vienuolikos
vaikų airių imigrantų šeimoje. Laisvo mąstymo dvasią ji paveldėjo iš
savo tėvo, besidominčio frenologija eugenikos teorija, aiškinančia,
kad pagal žmogaus kaukolės formą galima spręsti apie jo protinius gebėjimus
ir psichines savybes.
1902-aisiais aštuoniolikos metų ištekėjusi už Viljamo Sangerio Margarita
neilgai trukus įsivėlė į nesantuokinius ryšius, patardama vyrui daryti
tą patį. Ji tapo liberalaus klubo lankytoja, kur klausėsi socialistų lyderio
Eugene Debs (Eugenijaus Debso) paskaitų. Margarita patyrė didelę Will
Durant (Vilo Duranto), evoliucionisto Clarence Darrow (Klarenso Derou)
bei savanoriškos motinystės propaguotojos Emos Goldman įtaką. Tuomet
susiformavo Margaritos Sanger idėjos apie motinystę, santuoką, šeimą ir
apskritai apie pasaulį. Margaritą veikė ir feministės švedės rašytojos
Ellen Key (Elen Ky), 1912 m. parašiusios knygą Moterų judėjimas, mintys.
Ji pasisakė už Nyčės subjektyvios moralės ideologiją, tapusią šiandienės
situacinės etikos, kuria pagrindžiamos pasaulietinių humanistinių grynųjų
vertybių programos, argumentu. Šios programos sudaro tam tikrą seksualinio
auklėjimo valstybinėse mokyklose dalį.
Neilgai trukus nuo socializmo Sanger perėjo prie anarchijos, propaguodama
laisvą meilę. Šeimai jos vertybių skalėje buvo priešpriešinamas egocentriškas
seksualinis individo pasitenkinimas. Vienas Sanger bendraminčių ir meilužių,
seksologas dr. Havelock Ellis (Havelokas Elis) supažindino ją su savąja
eugenika, pagrįsta socialinių problemų sprendimo teorija, taip pat atvedė
į 1841 m. Amerikoje įkurtą Oneidos bendruomenę. Bendruomenės nariai, parinkus
poras, sutuokiami turint tikslą gimdyti genetiškai tobulesnius vaikus.
Nacių režimo metais tai praktikuota Lebens born gimdymo namuose. Havelock
Ellis, vartojęs haliucinogeninius narkotikus, tikėjo beasmene panteistine
dievybe. Jo teigimu, bet koks seksualinis elgesys yra normalus, jei nedaroma
fizinė žala. Tai atitinka Sol Gordon (Solio Gordono) filosofiją, išdėstytą
jo knygelėje Dešimt svarbiausių faktų apie seksą, kurią Planuotos tėvystės
nariai daugelyje šalių platina šiandien. Joje Gordonas pareiškia: Esame
įsitikinę, kad bet koks seksas yra geras, pasirinkite tokį seksualinį
gyvenimą, kokio norite.
Išsiskyrusi su vyru, po dukters mirties, M. Sanger pradėjo studijuoti
Rytų mistiką, domėtis astrologija ir numerologija.
Ji susipažino su Wiljam Ralf Inge (Viljamu Ralfu Inge), Londono šv. Povilo
katedros dekanu, kuris, kaip kurie krikščioniškieji eugenistai, laikė
Kristų eugenikos apšviestuoju. Jis teigė, kad nepraktikuodami selektyvinio
eugeninio dauginimosi, negerindami žmonijos kokybės, atsisakome kurti
Dievo karalystę žemėje.
Savo išleistoje ir platinamoje brošiūroje ,,Šeimos ribojimas Sanger
gynė savo įsitikinimą, kad abortas yra pateisinamas (ji prisidėjo prie
garsiosios abortyvinės tabletės sukūrimo). Norėdama plėsti savąją veiklą,
kuriai reikėjo pinigų, nepaisant liberalaus jos gyvenimo būdo, 1921 m.
M. Sanger ištekėjo antrąkart. Keturiasdešimt septynerių metų Margarita
Sanger buvo visvaldė ponia, pakankamai turtinga, kad galėtų remti gimstamumo
kontrolės ir abortų judėjmą, paplitusį tarp baltųjų aukštesniąjai vidurinei
klasei priklausančių amerikiečių protestantų.
Elis perspėjo ją, jog jai nederėtų būti tokiai tiesmukai visuomenės
akyse ir garsiai šaukti apie moters teisę žudyti (apie tai ji pirmąkart
prabilo 1914 m. pradėtoje publikuoti Maištingoje moteryje). Margarita
šiek tiek apribojo savo retoriką teigdama, kad gimstamumo kontrolė (jos
sukurtas terminas) vieną kartą ir visam laikui padarys galą abortui. Šiandien
planuotos tėvystės (PT) šaukliai kalba apie moters teisę rinktis ir
kad, kontraceptinėms priemonėms tapus įprasta kasdienio gyvenimo dalimi,
išnyks paauglių bei nepageidaujamo neštumo problema, drauge nebereikės
daryti abortų.
Tapusi Amerikos gimstamumo kontrolės prezidente, Margarita Sanger pradėjo
redaguoti mėnesinį žurnalą Gimstamumo kontrolės apžvalga. 1921 m. lapkričio
mėnesio viename svarbiausių straipsnių Sanger ypač pabrėžė gimstamumo
kontrolės tikslą: sukurti grynakrauję rasę. Tai patvirtina, kad nuo
pat judėjimo pradžios gimstamumo kontrolė, taip pat abortai bei savanoriška
sterilizacija buvo vientisas mechanizmas, kuriuo pasinaudodami socialinio
elito ideologijos propaguotojai siekė sumažinti žemesniųjų visuomenės
sluoksnių narių skaičių. Pietų Europos gyventojus, žydus, slavus M. Sanger
laikė grėsme rasei ir buvo numačiusi jų atsikratymo planą uždrausti
jiems imigruoti į JAV, sterilizuoti arba disgenines žmonių grupes (turinčius
blogus genus) atskirti nuo visuomenės darbo stovyklose. Kalbėdama apie
akliesiems, kurtiesiems, prieglaudų ir pataisos namų gyventojams skiriamas
lėšas, ji sakė, kad visuomenė turėtų suprasti, kaip daug jai kainuoja
šių niekam nenaudingų visuomenės atliekų išlaikymas. Ji griežtai perspėjo
Markso šalininkus, nenorėjusius sutikti, kad reikia riboti darbininkų
klasės gimstamumą, pavadindama juos nepiktybiškais silpnapročiais.
M. Sanger bendravo su Hitlerio patarėju rasinės higienos išgryninimo
klausimais Eugene Fischer (Judžinu Fišeriu). Jos eugenika pagrįsta teorija
buvo atvirai įgyvendinama nacių režimo metais.
M. Sanger pasiūlė juodaodžių gimstamumo kontrolės programą. Ją turėtų
įgyvendinti trys arba keturi juodaodžiai ministrai, kurie propaguotų juodaodžių
gimstamumo kontrolę Jungtinių Valstijų pietuose. Ji rašė: Lengviausia
negrus paveikti per religiją. Nė puse lūpų neturime prasitarti, kad norime
juos išnaikinti ministras būtų tas žmogus, kuris tą mintį, jei ji kada
nors kiltų kai kuriems maištingai nusiteikusiems jų nariams, išguitų iš
jų galvų.
Planuota tėvystė šiandien veikia visame pasaulyje
Šiuo metu Planuotos tėvystės federacijos prezidentė yra juodaodė moteris
Faye Wattleton (Feija Vatleton). Prisidengdama ja Planuotos tėvystės federacija
savo aborto klinikose verčia neturtingas juodaodes moteris žudyti savo
kūdikius, taip pat be tėvų žinios ir sutikimo naikina juodaodžių mažumas.
Todėl nenuostabu, kad Jungtinėse Valstijose abortų tarp juodaodžių pasitaiko
tris kartus daugia nei tarp baltųjų.
Didžiausi sterilizacijos pasaulyje mastai pasiekti Puerto Rike. Šioje
šalyje sterilizuota 35 proc. galinčių gimdyti vaikus moterų. Tai iš tiesų
daug, palyginti su 5 proc. Indijos ir 3 proc. Pakistano gyventojų. Šios
viešos sterilizacijos programos buvo vykdomos kartu su intensyvia politine
propaganda, siekiant įtikinti žmones, kad pagrindinė ekonominės krizės
ir nedarbingumo priežastis esanti gyventojų prieaugis. Taip Kinijoje buvo
pradėta brutali vieno vaiko porai politika.
Planuotos tėvystės propaguotojai ir šiandien perdaro moralę apmesdami
ir atausdami ją okultizmu pagrįstomis filosofijomis. Nepavaldžios jokios
šalies vyriausybei, paramedicininės Tarptautinės planuotos tėvystės federacijos
(jos centras Londone), veikiančios 120 šalių, disponuojančios daugiamilijoninėmis
turtingų šalių vyriausybių ir korporacijų lėšomis, veikla yra nukreipta
prieš gyvybę, jaunimą, tėvus, šeimą, religiją ir žmoniją.
Skirtingose šalyse PT vadinama skirtingai: Vokietijoje ,,Šeima, Brazilijoje
,,Parama šeimai, Lietuvoje ,,Šeimos planavimo ir seksualines sveikatos
asociacija ir pan. Ji turi susikūrusi tvirtą, visuomeniniais skurstančiųjų
poreikiais besirūpinančios engiamųjų gynėjos, pigių ir lengvai prieinamų
moterų sveikatos apsaugos priemonių propaguotojos bei šviečiamųjų jaunimo
programų kūrėjos įvaizdį. Tačiau šis geras vardas pelnytas apgaule. Planuota
tėvystė vartoja eufenizmus (švelnesnis, neutralesnis žodis arba posakis,
pavartotas vietoj nešvankaus, šiurkštaus ar bauginančio aut. past.)
bei kitokios semantinės prasmės žodžius kalbėdama ne tik apie abortus.
Šiandienos tikrovė yra tokia, kad tiesiogiai įsikišus šiai seniausiai,
didžiausiai pasaulyje ir geriausiai organizuotai abortų ir gimstamumo
kontrolės paslaugas teikiančiai organizacijai vien JAV kasmet atliekama
122 tūkst. abortų. Vidutiniškai už kiekvieną abortą mokama 285 doleriai,
PT kasmet gauna daugiau nei 34 mln. dolerių.
Įvykdžiusi beveik 100 mln. dolerių kainavusių priverstinių abortų, sterilizacijos
operacijų ir vaikžudysčių ši organizacija tvirtina, kad genocidinė gyventojų
skaičiaus kontrolė Kinijoje yra veiksmingas jų politikos pavyzdys.
Panašių drakoniškų priemonių buvo imtasi daugelyje neturtingų trečiojo
pasaulio šalių. Jose PT perša savą gyventojų skaičiaus prieaugio ribojimo
politiką, prievarta bruka savo propaguojamas priemones ir primeta baudos
mokesčius, taip manipuliuoja ir daro įtaką visuomenės nuomonei nepaisydama
moralinio jos pasipriešinimo. Įdomu tai, kad 90 proc. tamsiaodžių moterų
sterilizacijos paslaugas apmoka Jungtinių Valstijų vyriausybė.
Lėšos ir finansinė parama vaisingumo kontrolės programoms bei naujai
eugeninei mirties technologijai įsigyti gaunamos iš Federacijos veikloje
dalyvaujančių pavienių asmenų bei organizacijų. Teikdama savo paslaugas
pirmiausia moterims, kurių žemas pragyvenimo lygis, PT užsigarantuoja
JAV vyriausybės finansavimą. 1976 - aisiais dauguma dušimtąsias Amerikos
metines šventusių šalies gyventojų nė neįtarė, kad beveik du trečdaliai
tų metų aktyviojo PT biudžeto buvo papildyta jų mokesčiais. Dauguma mokesčius
mokančių tėvų pradeda suprasti, kad antras PT lazdos galas yra nukreiptas
prieš jų paauglius vykdant sveikatos apsaugos organizacijų remiamas seksualinio
švietimo programas bei reklamuojant PT produkciją paskelbus paauglių nėštumo
epidemiją. PT įsiterpia tarp tėvų ir vaikų, mokydama pastaruosius, kad
ikivedybiniai lytiniai santykiai yra išlaisvinantis patyrimas, bei atskirdama
vaikus nuo tėvų probleminiu atveju gina paauglių pacientų teisę į konfidencialumą.
Džono Hopkinso atliktų tyrimų duomenimis, kurie buvo paskelbti Šeimos
planavimo perspektyvų leidinyje, 1971 1976 m. nepageidaujamo nėštumo
atvejų buvo daugiau tarp tų, kurie naudojosi kontraceptinėmis priemonėmis,
nei tarp jų nenaudojančiųjų. Kaip tik tuo laiku PT suaktyvino savo paslaugas
paaugliams. Tais pačiais metais seksualinių santykių tarp paauglių mastai
išaugo 41 proc., ikisantuokinio nėštumo atvejų padaugėjo 45 proc., o abortų
tarp netekėjusių baltaodžių paauglių 100 procentų.
Paskutiniuose Planuotos tėvystės naujienų numeriuose numatoma toliau
plėsti seksualinio auklėjimo programą, taip pat skverbtis į kaimo vietoves
ten kurti klinikas įtikinėjant, kad, nepasiteisinus kontracepcijai,
vienintelė išeitis abortas. Įsisiūbuoja reklamos kampanija per televiziją:
siūlomi kontraceptikai, prezervatyvai, želės ir panašios priemonės kartu
su dezodorantais ir liemenėlėmis. Imta rūpintis reprodukcinės sveikatos
apsaugos priemonėmis vyrams. 8-ojo dešimtmečio pabaigoje pradėta klinikų
specializacija per trumpą laiką pasiruošta dirbti su poromis pagal
Masters and Johnson, sekso terapijos, metodą, pritaikant jį invalidams.
Planuotos tėvystės vaidmuo ypač išryškėja genetinės lyčių atrankos bei
tam tikrų ydų turinčių kūdikių naikinimo srityse. Aršiai tebekovodami
su nebemadinga žydiškai krikščioniška morale, kurią, anot PT seksologų,
sudaro pasenusios elgesio normos (viena PT programų perorientuoti teologiją),
jie bando pripratinti mus prie išorinio santykiavimo, kuris, anot autorių,
ypač svarbus paauglėms. (Išoriniu santykiavimu vadinamas manualinis
vienas kito stimuliavimas orgazmui pasiekti.) Tokios aistringos tarp invalidų
ir homoseksualų scenos, Tantri jogos, Eliso įkurtos Oneidos bendruomenės
praktikos, demonstruojamos filme Grįžimas namo, yra skirtos žiūrovų
pažangai. Seksualinė revoliucija, filmo autorių Grynvudo ir Margolio
teigimu, turi būti užbaigta turime suprasti, kad visu kūnu galima atsiduoti
ir patirti meilę bei seksualinį malonumą ir nesibaiminti dėl nepageidaujamo
nėštumo. Nors pastaroji mintis verčia nusišypsoti, turėtume atsargiai
ją įvertinti, nes joje slypi kitas Sanger PT siekis. Vienas šios organizacijos
įkūrėjos principų buvo tas, kad masės patirtų neribotą seksualinį pasitenkinimą
be baimės turėti vaikų. Pagal Margaritos Sanger sumanymą, pajutę pasitenkinimą
tapsime paklusnūs, bus lengva priversti mus gyventi laikantis naujos tvarkos,
kai manipuliuojama žmogaus gyvybe nesiskaitant su žmogumi. Iš milžiniškos
PT veiklos galima numatyti visų jos slapta vykdomų užmačių padarinius.
Planuota tėvystė panaudoja sveikatos apsaugą saviems tikslams
Alan Guttmacher (Alano Gutmacherio) instituto (AGI), anksčiau buvusio
Planuotos tėvystės padaliniu, 1993 m. pranešime apie sveikatos apsaugos
reformą Nevienodos ir nelygios draudimo ir sveikatos atgavimo paslaugos
buvo nurodyta, kokį vaidmenį šeimos planuotojai vaidina įgyvendinant
mirties kultūrą privačiame sektoriuje. AGI pranešime buvo aptariama privataus
sektoriaus sveikatos ir draudimo sistema, pateikti pasiūlymai, kaip pasinaudoti
dabartinės sistemos privalumu. Nenuostabu tad, kad vienas AGI tikslų
plėsti chirurginių abortų ir sterilizacijos tinklą tuo pat metu platinant
tradicinę kontracepciją.
Instituto tyrimų duomenimis, PT mažiausiai atlieka 86 proc. įprastinių
sterilizacijos arba du trečdalius abortų operacijų. Tačiau ambicingi šeimos
planuotojai pareiškė, kad to nepakanka. Jie norėtų, kad žmonių skaičių
mažinančios priemonės, įskaitant abortą, sterilizaciją ir kontracepciją,
100 procentų priklausytų išimtinai jiems. Nuo 1993-ųjų metų gausėjant
sveikatos apsaugos organizacijoms (SAO) šeimos planuotojams pavyksta
įgyvendinti savo siekius.
Plėsdamas savo veiklą AGI įrodinėja, kad konfidencialumas abortų atvejais
yra svarbiau nei kituose medicinos baruose. Šio instituto teigimu, SAO
suteikia konfidencialias paslaugas 71 proc. vyrų arba žmonų, taip pat
ne santuokoje gyvenančių aštuoniolikos ir vyresnio amžiaus pacientų ir
64 proc. nesusituokusių jaunesnių nei aštuoniolikos metų pacientų. Kitaip
tariant, sveikatos apsaugos planuotojai nenori, kad vyras žinotų, kada
pastoja jo žmona verčiau jie užmokės, kad būtų atlikta operacija ir
nužudomas kūdikis. Jie taip pat nenori, kad motinos ir tėvai žinotų, jog
jų dukra laukiasi jie užmoka už jų anūko nužudymą.
Gyvybe ir šeima besirūpinančios krikščioniškosios organizacijos padėjo
daug pastangų, kad vyriausybė neeikvotų pinigų negimusių kūdikių žudymui,
tačiau nekreipė pakankamai dėmesio į mokesčius už abortus privačiame sektoriuje.
Privačiame sektoriuje dirbantys krikščionys sveikatos apsaugos darbuotojai
turėtų įsipareigoti dviem dalykams. Pirma, jie turi atsisakyti imti pinigus,
jei jų prašoma atlikti bet kurią anksčiau paminėtų procedūrų. Antra, jie
turėtų pasiūlyti sveikatos apsaugos alternatyvas, kurios atitiktų Kristaus
ir Jo Bažnyčios mokymą.
Mokiniams besiginčijant, kuris jų svarbiausias, Jėzus pakvietė vaiką,
pastatė jį tarp jų ir apkabinęs pasakė: Kas priima šį vaikelį mano vardu,
mane priima, o kas mane priima, priima tą, kuris mane siuntė. Mūsų laikais,
dramatiškai keičiantis sveikatos apsaugos sistemai, krikščionys turi dėti
daug pastangų, kad atsakytų į Kristaus kvietimą priimti Jo vaikus, nes
jie yra didžiausi Dievo karalystėje.
LITERATŪRA:
Human Life International, Reprint N. 19
Human Life International, Reprint N. 34
Human Life International Reports, 1998 August.
|